Satu Penantian....





Darul Quran,16 Ogos-"Buat makluman siswa dan siswi darul Quran,anda semua telah diarah megosongkan Darul Quran pada esok hari rentetan ramainyer pelajar kita yang telah mengalami demam panas.Dibimbangi penyakit H1N1 akan menular,Anda diberi cuti selama seminggu,"ujar Ust Fadzlah."Allahuakbar3x,"laungan tersebut bergema di Pusat Islam Dq.Para siswa kegembiraan.
"Astaghfirullah.Macamana dengan program kite Akh Qutaibah?"ujar setiausaha program.
"Kite akan teruskan program walaupun hanya 50orang sahaja peserta.Bukan senang nak dapatkan Ustaz hasrizal.siap kena pergi jumpa ustaz lagi.Dah berapa kali Perkemat batalkan program dengan ustaz murobbi tu.."balas akh Qutaibah.
Semua KD program berhempas pulas pada malam itu untuk mengenalpasti peserta yang setia menyertai program tersebut.Agak memuaskan.
Keesokannya.........
"Assalamualaikum.Ustaz dah berbincang dan buat keputusan untuk tangguhkan program tersebut.Tarikh kami akan tetapkan,"pegawai kokurikulum..............
Hampir menitis airmata mendengar kata-kata tersebut..
Marah,sedih,hampa,bingung...semuanya ada.
namun jangan bimbang kami akan terus berusaha menjayakan program tersebut bagi memastikan para kader-kader da'wah yang cintakan ilmu dapat berada dalam program tersebut satu hari nanti.Insya Allah.

4 comments

insyaAllah, setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. walaupun pada mulanya x bole trime tp jika difikirkan balik mungkin cuti yang diberi ini sebagai satu waktu yang sesuai untuk kita muhasabah diri kita. yakinlah Allah pasti ada jawapannya..

yakin dan percayalah,ALLAH telah menetapkan yang terbaik untuk hamba2nya..adakalanya,perkara yang kita harap2kan berlaku bukanlah yang terbaik untuk kita..ALLAH jua penentu segalanya..InsyaAllah,ada perkara yang lebih baik untuk kita nanti..amin..

Sememangnya Penundaan BTD memberikan satu pengajaran terutama kpd KD2 program..mungkin dalam kita bersiap siaga memerah keringat membanting tulang berhempas pulas untuk program ini kita lupa menyandarkan usaha kita dan bertawakal kepada Allah..Kita Merancang dan ALLAH jua merancang tapi PerancanganNya adalah yang sebaik-baiknya..


EmoticonEmoticon