Penantian akhirnya berakhir..



Setelah hampir 6 bulan program yang dirangka IQRaC; "Bengkel Tinta Da'ie" tertangguh, Alhamdulillah, dengan rahmat dariNYA akhirnya tanggal 16 Januari 2010,program yang dinanti-nantikan semua pihak ini akhirnya dapat dijalankan dengan jayanya.
Bengkel ini tidak lain dan tidak bukan dianjurkan untuk mendedahkan kepada para peserta mengenai teknik-teknik berdakwah melalui penulisan lebih-lagi melalui medium yang terkenal pada masa kini;blog. Bengkel disampaikan oleh penceramah yang tidak asing lagi lebih-lebih lagi di alam maya, Ustaz Hasrizal Bin Abdul Jamil yang mengendalikan blog Saifulislam.com.
Walaupun kedatangan ustaz agak lewat, namun penyampaian ustaz yang sangat mantap dan padat telah menaikkan semangat para peserta yang makin berkobar-kobar untuk mengendalikan blog sendiri dan menyampaikan mesej dakwah dan memberi penawar kepada masyarakat di luar sana yang sedang sakit rohaninya.
Sabda Rasulullah S.A.W :Sampaikanlah daripadaku walaupun sepotong ayat.
Semoga bengkel yang telah diadakan dapat meningkatkan keyakinan kita semua untuk terus berjuang dan mengamalkan amal maaruf nahi munkar.InsyaAllah.
Di kesempatan ini, diucapkan ribuan tahniah dan terima kasih kepada smua yang terlibat menjayakan program ini secara langsung mahupun tidak. Syukran Jaziilan. Hanya Allah yang mampu membalas jasa antum semua. Semoga "SECANGKIR TINTA PENCETUS LEDAKAN DAKWAH" dapat direalisasikan walaupun bukan pada waktu sekarang, tetapi InsyaAllah suatu masa nanti.AMIN..


KD2 program yang telah bertungkus-lumus memastikan bengkel dapat dijalankan dengan sempurna.

1 comments:

syabas dan tahniah diucapkan buat semua kd2 yang terlibat.
alhamdulillah, akhirnya susah payah kita tunggu 4 bulan berhasil juga program yang dirancang.


EmoticonEmoticon