Patah Tumbuh Hilang Berganti

Baru-baru ini telah diadakan Majlis Perlantikan Ketua Biro yang baru melibatkan dua biro iaitu Biro Akademik dan Biro Perhubungan Luar (B-PART).

Mereka yang dilantik ialah Muhammad Farhan Bin Baharuddin dan Muhammad Faris Bin Mohammed Basir.

Muhammad Farhan Bin Baharuddin diamanahkan untuk menggalas tanggungjawab sebagai ketua Biro Akademik, merupakan lepasan pelajar Sekolah Agama Menengah Bestari (SAMBEST) Selangor. Dan berasal dari Tanjung Malim, Perak.

Muhammad Faris Bin Mohammed Basir pula diamanahkan sebagai ketua Biro Perhubungan Luar (B-PART).Berasal dari Kampung Telipot,Kota Bharu Kelantan dan mendapat pendidikan di Maahad Muhammadi Lelaki, Kota Bharu, Kelantan.

KHULASOH

Dari Abu Hurairah ra. dia berkata: “Rasulullah saw. bersabda: ‘Jalankanlah amanah yang diembankan kepadamu, dan janganlah kamu mengkhianati orang yang mengkhianatimu.’” (Abu Daud, 3535 dan Tirmizi, 1264). Sabda Rasulullah: “Jalankanlah amanah” adalah perintah, dan perintah itu sifatnya adalah untuk mewajibkan. Allah swt. berfirman: Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya.” (An-Nisa:58).

Amanah adalah segala sesuatu yang wajib dikerjakan. Tahniah dan takziah kepada kedua-duanya. Selamat menjalankan tugas.


EmoticonEmoticon